Ragnarok II - The Gate of the World2008.09.25. 04:44, Omen
Na szóval, aki ismer, az tudja rólam, hogy már elég régóta (olyan 3-4) éve játszom a Ragnarok nevű játékkal. Bemutatni nem hiszem, hogy nagyon kell - egy MMORPG-ről van szó, tehát online, ahol akár több száz játékos egyszerre játszik, él közösségi életet. Az MMORPG-t a többi játéktól az különbözteti meg, hogy miután kilépsz, a játék tőled függetlenül is ugyanúgy változik, hiszen rajtad kívül még rengetegen vannak fent. A Ragnarok tehát egy közepesen híres MMORPG játék, a maga furcsa, kettő és háromdimenziós arculatának érdekes keverékével. Igen összetett dologról van szó, a maga nemében egyedülálló alkotás volt, direkt arra tervezve, hogy kevésbé jobb számítógépeken is könnyen elfuthasson (ettől függetlenül sokan jelzik vissza, hogy a Ragnarok rengetegszer spontán kékhalált okoz, vagy a gép egyszercsak újraindul minden előzetes figyelmeztetés nélkül). A játék rengeteg funkcióval rendelkezik, a woe és a questek messze nem merítették ki a Gravity ötlettárát - a Ragnarok igen nagy népszerűségre tett szert tehát, hiszen érdekes is volt, megunhatatlan is, és sokan tudták játszani. A mangák kedvelői is szintén a Ragnarok mellé tették le a voksukat, tekintve, hogy az egész játék mintha egy chibi-manga világát tükrözné, és ez nem is véletlen: A Ragnarök voltaképp Lee Myung-jin kóreai művész manhwa-ja volt, amiből aztán játékot készítettek - és voltaképp a manga ezzel is futott be, nem fordítva. Na de én most em a Ragnarokról akartam beszélni.
Már jó pár éve nagy volt ugyanis az izgalom a Ragnarokosok közt, mert kiderült, hogy a Gravity megjelenteti a Ragnarok II-t, tehát az első MMORPG második részét. Olyan jellemzően Gravity-s dolog az is, hogy hiába mentek évek óta a pletykák, az Opened Beta 2007 környékén engedte végre a az izgatott tömeget a játékhoz - és hát, nem volt egy kellemes élmény. Persze, most már egy fokkal jobb a helyzet, azóta is igyekeznek csökkenteni a grafikai megoldásokból született eszement szaggatást, de ez nem teljesen jött össze. Mára már vannak tört szerverek - magyr egy szál se, de meg lehet érteni. A Ragnarok II még annyira béta, hogy az már inkább gamma, de ettől függetlenül már játszható, és ez viszont hatalmas teljesítmény! Csak kinek hogy bírják az idegei az eszement laggokat és szaggatásokat ugye. Utóbbira még lett egy ilyen megoldás is, hogy a többi pléjert nem mutatja. Ez a szaggatás ellen tényleg jó megoldás, de a laggot nem oldotta meg egyik szerveren se - mindegyik laggol, és nem is ritkán. Persze a sima Ragnarok szerelmesei ezt nem érzik át teljesen: A Ragnarok első részében a lagg az lagg mindennek - a mobnak is. Tehát, míg te belaggolsz, a mob is. Igaz vannak esetek, amikor ez nem így van, de azok maximálisan is csak fél percesek. A Ragnarok II viszont laggolis brutalis. Csak te laggolsz, és van, mikor negyed órára! És a mob nem. Tehát készülj a halálra. Erre eddig csak azt a megoldást találtam, hogy azonnal kilépek, és utána vissza, mikor már nincs lagg (a szerver hajlamos nem beengedni lagg idején a world severre).
Negatívum még a mesterséges intelligencia, ami a béka feneke alatt van, mnagyon mélyen. Igaz, a frissítésekkel ezt már javították, de a szerverek többsége régebbi verziókat futtat, és csak lassan hozogatják be a lemaradást - a RII óriási léptekben frissül, és a tempó eddig úgy tűnik csak az EuphRO szerver számára tartható valamennyire. Ezen és a Divina-n kívül más működő szerver meg nagyon nincs is. Természetesen a dologra lett volna magyar vállalkozó csapat is, de végül feladták, pedig a magyar játékosok nagyon drukkoltak nekik - de az az igazság, hogy nagyon tényleg nem volt más választásuk. Tényleg jó lenne a magyar szerver - nem poén a rengeteg angol, meg spanyol, portugál, és hasonlók között játszani, hibás-angolul beszélni, utána meg a globalban órákig olvasgatni a német hajtépést. Az ember azt hinné jót tesz a külföldi nyelvben történő gondolkodásnak, pedig nem - tanulni nem tudsz tőlük, mert sokan az angolt használják, és hibásan, másrészről elég frusztráló. A móka legteteje meg az, hogy a RII nem megjelent játék - szóval még fordítása is csak maszek van! Az NPC-k közt elvétve van egy pár angolra fordított, és pár item is tartalmaz angol szöveget, de a többi a jó öreg kóreai, amibe aztán nighvision módra azt képzelsz bele, amit akkor éppen jónak látsz. Ami az adatbázisokat illeti, a mostani idők a régi-régi Ragnarok egy ősidejét idézi: egyetlen egy használható data van, ami a Divina-é, de az is olyan, hogy nem lehet kulcsszóra keresni, szóval be kell olvastatni jópár száz itemet, és fél óráig bogarászni, hol is az az egy, amit te keresel. És lehet, hogy infó sincs róla, mert még nem töltötték fel - már rengeteg cucc van, szóval tényleg durva próbálkozás a Div részéről, de eddig jól haladnak. Majdnem minden, amit az eddigi játékosok tudnak, azok a kissé hiányos datákból, és a többi a megfigyelésekből tudódik ki. Szóval tényleg, teljesen retro korszak van.
A játék amúgy Unreal motort használ, sokak nagy megdöbbenésére - szerintem jól sikerült. Azok, akik eddig azért fanyalogtak a Ragnaroktól, mert mangás kinézete van, ezek után se fognak vele foglalkozni, mert most már a karakterek egyszerűen MANGÁBÓL LÉPTEK KI. Karakterkészítésnél még a manga-rajzolat stílusát is kiválaszthatod. Van Jigoku Shoujo-féle Kikuri-szem, Kaleido Starra emlékeztető kerekebb, de vannak vadabb, apró íriszek is. A hajformák választékukat tekintve érdekesre sikeredtek. Rengeteg tipikusan japán-ban és kóreában elterjedt hajviselet közül választhatsz, még VK-s stílusra emlékeztetőt is, de a teljesen tipikus japán-lány haj nincs bent. A fiúk is érdekesebbnél érdekesebb hajakat kaptak, de a megmásíthatatlan japán ill. kóreai haj kimaradt. A lányoknál viszont ott van! Sőt, Amane Misa haj is van a lányoknak, amit ha szőkére állítasz ott áll a Death Note mellékszereplője kevésbé bögyösebb változatban a képernyődön. És ami az alkatot illeti - olyan tízenkét-tizenhárom éves forma karakterek vannak, vagy talán annyi se. Ez már rémlik a sima RO-ból is, a régebbi játékosok nem fognak hasra esni a Ragnarok II és mondjuk a Linegae 2 közötti bődületes különbségtől, ami a karakterdizájnt illeti. Viszont ami fejlődés - úgy tűnik a Gravity foglalkozott azokkal a RO I gamerekkel is, akik a túl kevés emoticonra panaszkodtak. A ROII-ben nyolc oldalas a lista, és ezek már rendes mozdulatok és grimaszok meglepően széles skálája, tele tipikusan ázsiai bemozdulásokkal. A tánc még egy érdekes dolog, mivel abból csak egyféle van, és a fiúk valószínűleg nem lesznek elragadtatva (és a lányok se fognak hasra esni), de azért nem olyan szörnyű a helyzet, és elég hosszúak is.
|